Fundatia Arhitext design a lansat anul acesta concursul de proiecte “Indazneste”, adresat studentilor de la facultaile de Arhitectura, Urbanism si Design din tara.
Inscrierea in concurs consta in trimiterea de catre studenti a unor proiecte de scoala care au fost notate deja de profesori cu note intre 8 si 10 (detalii pe www.arhitextdesign.ro – sectiunea stiri). Aceste 2 proiecte sunt primele selectate pentru a fi publicate in revista si care intra in finala.
curte 1
curte 2
Tánczos Katalin, Ilyés Zsuzsa*
Centru cultural studentesc**
Scopul acestui exercitiu a fost proiectarea unor centre culturale studentesti in centrul istoric al Clujului (str. Petroseni nr. 19), dand raspuns unor probleme legate de interpretarea contextului urban intr-o zona de rezervatie istorica, insertia cladirii respective intr-un tesut urban preexistent si rezolvarea cerintelor specifice programului de arhitectura, care presupune un loc de intalnire pentru studenti intr-un oras universitar. Parcela face parte din zona non aedificandi al primei incinte a Clujului. Din punct de vedere al relatiei sitului si a universitatilor din zona, se remarca potentialul neexploatat al acestuia privind apropierea parcelei de aceste cladiri universitare si lipsa dotarilor culturale specifice pentru studenti.
Conceptul proiectului este de a reactiva parcela nu numai din punct de vedere a functiunilor, dar si din punctul de vedere urbanistic: de a restabili caracterul urban, de spatiu deschis, care sa aiba legaturi la fluxuri importante ale studentilor. Cladirea propusa devine contextuala tocmai prin interpretarea spatiului fostei piatete ca un loc de intalnire, un spatiu al manifestarii oamenilor, care in acelasi timp pastreaza caracterul muzeal al zonei istorice prin restabilirea functiunii initiale a sitului. Modul de ocupare a parcelei este o derivata a formei L, compusa de fapt din doua corpuri masive, care plutesc pe o suprafata vitrata si sunt articulate intre ele de un tub de sticla care in timpul verii impreuna cu tot parterul se poate deschide in intregime.
Parterul liber cu usi glisante si legaturile vizuale in locurile accentuate, mesele dispuse pe sine care pot fi rearanjate, face ca spatiul parterului sa fie fluent, dinamic si jucaus, iar privitorul sa aiba posibilitatea de a percepe cat mai bine interiorul cladirii.
Scopul nostru a fost crearea unor cladiri contextuale, cu functiuni atractive pentru studenti, cu caracter urban si dinamic, care sa devina un spatiu de polarizare pentru studentimea clujeana.
*studente anul 4 la Universitatea Tehnica Cluj Napoca, Facultatea de Arhitectura si Urbanism,
**proiect notat cu 9.
Ftada nord
Fatada vest
Intrare
Montaj
Montaj 2
Plan acoperis
Plan de situatie
Plan etaj 1
Plan etaj 2
Plan parter
Plan subsol
Sectiune
Sectiune
Tubul
Zona intrare
No comments:
Post a Comment