Proiectul prezentat are la bază două principii:
organizarea unor puncte care să deservească baza proceselor sistemului economic
și oferta evoluției acestora în cadrul zonal, național și internațional; și restructurarea și îmbunătațirea fondului
construit cu funcțiune predominantă
de locuire colectivă.
Prin punerea accentului pe axa diagonală
principală de circulație și de desfașurare a funcțiunilor din cadrul sitului, s‑au stabilit trei puncte comerciale și de servicii, acestea fiind clasificate la rândul lor ca și importanță în funcție de vectorii economici zonali, care mai departe au stabilit și regimul de înălțime, spațiile publice și ponderea față de zonele verzi; către suprafața dominantă din sit care este caracterizată de funcțiune de locuire colectivă.
Aspectul regimului de înălțime a fost important și din nevoia accentuării cadrului funcțional dar și printr‑o legatură
estetică care face trimitere la elementele de apă și aer. Cele trei puncte de greutate din cadrul sitului deși beneficiază de un potențial de ocupare mai mare, regimul de înălțime mai mare stabilizează planul vertical și diferența funcțională.
Punctul Sud‑Vestic al diagonalei este tratat ca
o poartă către oraș și introduce actorul urban în imaginea urbana destinată întregului
parcurs, acesta este în legătura cu combinatul siderurgic și cu zona cea mai îndepărtată sudic de Galați. Punctul central este clasificat ca fiind cel mai puțin important ca și necesitate, față de restul punctelor, acesta fiind influențat de către o suprafață mare de funcțiuni de învățământ și sănatate publică. Punctul cel mai important ca amploare în sit este cel din Nord‑Est
reprezentat prin cea mai mare densitate și suprafață ca funcțiune de
servicii și comerț. Acesta are ca influențe
economice centrul orașului, precum și gara din
Galați cu întregul sistem circular feroviar. În
plus are ca influență și o parte din portul industrial din Galați împreună
cu o parte importantă reprezentată de funcțiunile de
agrement învecinate.
Alegerea
restructurării printr‑o formulă existentă de tramă stradală, împreună cu
stabilirea și dimensionarea edificabilului și a
fronturilor și a curților interioare, s‑a realizat în baza
dimensionării sitului studiat și a adaptabilității sitului
la noua tramă. Îmbunătățirea calității vieții este
scopul final al întregului proiect, dar prin aducerea funcțiunilor
vitale evoluției economice pretabile orașului Galați.
*Autor: Andrei
Alexandrescu, student al Facultății de Arhitectură din cadrul Univeristății de
Arhitectură și Urbanism «Ion Mincu», București. Proiect notat cu nota 8 în anul 2012.
No comments:
Post a Comment