Liceul
economic se află pe Strada Corbului, Timişoara,
într-un cartier preponderent rezidenţial. Situl este retras faţă de strada
principală creându-se un parcurs iniţiatic. Astfel apariţia acestui program de arhitectură
este o surpriză in ţesutul urban.
Amplasamentul facilitează crearea unui scuar la intrare în favoarea perspectivei accesului în incintă şi a spaţiului de primire. Acesta marchează prezenţa şcolii în cvartalul de case, având un regim de înălţime mai ridicat decât cel predominant. Scuarul este înglobat de corpurile de clădire publice (sala de sport si sala polivalentă), oferind posibilitate comunităţii să le utilizeze în afara programului şcolar. Zona verde din spate este destinată strict elevilor şi este amenajată precum un parc cu rol de recreere. Această zonă este ferită, tranziţia între public şi privat fiind realizată în spaţiul de primire. Acesta oferă un spectacol vizual cu caracter ludic specific programului de arhitectură. La etajul superior se află o bibliotecă cu deschidere spre o terasă verde pentru a se putea savura o lectură în aer liber. Zona de recreere a elevilor este deschisă pe doua nivele conferind spaţiului o transparenţă vizuală şi fluiditate. Acesta se uneşte cu exteriorul printr-un parc amenajat cu destinaţie exclusiv academică.
Amplasamentul facilitează crearea unui scuar la intrare în favoarea perspectivei accesului în incintă şi a spaţiului de primire. Acesta marchează prezenţa şcolii în cvartalul de case, având un regim de înălţime mai ridicat decât cel predominant. Scuarul este înglobat de corpurile de clădire publice (sala de sport si sala polivalentă), oferind posibilitate comunităţii să le utilizeze în afara programului şcolar. Zona verde din spate este destinată strict elevilor şi este amenajată precum un parc cu rol de recreere. Această zonă este ferită, tranziţia între public şi privat fiind realizată în spaţiul de primire. Acesta oferă un spectacol vizual cu caracter ludic specific programului de arhitectură. La etajul superior se află o bibliotecă cu deschidere spre o terasă verde pentru a se putea savura o lectură în aer liber. Zona de recreere a elevilor este deschisă pe doua nivele conferind spaţiului o transparenţă vizuală şi fluiditate. Acesta se uneşte cu exteriorul printr-un parc amenajat cu destinaţie exclusiv academică.
*Autor:
Dumincă Alexandra, studentă a
Faculăţii de Arhitecură, din cadrul Universităţii Politehnice din Timişoara.
Proiect notat cu nota 8 în anul 2011.
No comments:
Post a Comment