Friday 13 January 2012

ÎNDRĂZNEŞTE! ediţia a III-a (2012)


Aşteptăm cele mai bune proiecte de şcoală pentru cea de-a treia ediţie a concursului de proiecte studenţeşti ÎNDRĂZNEŞTE! 2012

Selectează-ţi cele mai reuşite proiecte realizate de tine anul trecut în facultate şi străduieşte-te să realizezi proiecte intersesante pentru sesiunile de anul acesta ca să obţii o notă bună, dar mai ales ca să te înscrii la cea de-a treia ediţie a concursului de proiecte studenţeşti ÎNDRĂZNEŞTE! organizat de revista Arhitext!

Proiectul tau poate fi publicat într-unul din numerele revistei Arhitext din 2012, promovat pe blogul concursului şi pe Facebook şi poate fi desemnat la finalul anului ca fiind unul dintre cele 5 câştigătoare.
Proiectele câştigătoare vor fi incluse în Expoziţia ÎNDRĂZNEŞTE! şi vor fi premiate de Arhitext şi sponsorii concursului. Proiectele înscrise în concurs şi realizate în programul Nemetschek Allplan au şansa să câştige premiul special oferit de Nemetschek România.

Regulamentul concursului poate fi citit aici 
Despre ediţia de anul trecut şi câştigători cititi aici

Pentru mai multe detalii: arhitext_redactie@b.astral.ro

Thursday 12 January 2012

Aeroport internaţional Braşov – Ghimbav** (Arhitext nr.6/201)




 TIME LAURA ALEXANDRA*



Proiectul are ca scop crearea unui terminal de 1mil. de pasageri/an, 800 de pasageri/ora  (2 aeronave sosiri + 2 plecări), cu posibilitatea extinderii.
Terminalul este structurat pe două niveluri, cel de jos pentru sosiri, cel de sus pentru plecări, separarea fluxurilor de pasageri realizându-se incă dinaintea intrării în terminal, accesul auto fiind de asemeni separat pe niveluri. Se asigură un număr de 743 de locuri de parcare pentru călători, accese speciale pentru persoanele cu handicap şi legături directe cu unităţi de cazare din apropiere.














Deoarece terminalul nu mai este perceput doar ca un teritoriu al tranzitului în viteză, ci ca un spaţiu de tranziţie/trecere de la o stare, situaţie, idee la alta, el capătă atribute de tip agora – loc de socializare. Pentru crearea unui astfel de spaţiu, poetica sitului ales, a materialelor şi a masivităţii structurii trebuie să fie complementară cu supleţea şi unicitatea formei adoptate, astfel încat impactul asupra celor ce-şi trăiesc o parte din viată «pe traiectorie» să fie pozitiv.
 În acest sens am încercat să transform terminalul într-o oglindă high-tech a naturii, fără a-l face agresiv, să amintesc de farmecul zonei prin accente verticale ce-mi permit atât să văd munţii din apropiere, cât şi să le suspectez prezenta printr-o formă cursivă, organică, acoperită cu lemn, ce face lin legatura intre ei, terminal şi apropiata senzaţie de desprindere de pământ. Accesul perpendicular pe latura lungă, pe o direcţie transversală cu drumul obişnuit, cu acţiunea cotidiană a fiecăruia, subliniază pătrunderea într-un mediu inedit.
În dorinta prelungirii momentului plecării pentru cei care îl savurează cu plăcere, şi, mai ales, pentru cei ce sunt nevoiţi să-şi petreacă timpul în aeroport, am creat trasee dinamice, orizontale si verticale, menite să provoace curiozitatea şi să ofere fiecărui «vizitator» locuri de relaxare, fie că ele sunt spaţii verzi, puncte de belvedere, spaţii comerciale sau restaurante. Traseele verticale – puncte suspendate, de contemplare – sunt intreţesute printr-un organism viu ce, pe langa nenumăratele beneficii ecologice, compensează înstrăinarea călătorului prin familiaritatea vegetalului în aşteptarea incursiunii într-un mediu impropriu lui – aerul.
Anvelopanta clădirii este realizată din materiale ecologice menite să ofere pasagerilor nu doar confortul termic şi acustic necesar, dar şi o nouă experientă a spaţiului arhitectural. Încalzirea volumului de aer se realizeaza partial prin aport solar.

* absolventă Facultatea de Arhitectură, Spiru Haret, Bucureşti
**proiect de diplomă notat cu nota 10